Me olemme:PCSpecialist B.V. - yrityksen rekisterinumero KVK 81373643
Osoitteemme on:Trompenburgstraat 4, 6412 ZH, Heerlen, Alankomaat
Meihin voit ottaa yhteyttä näin:Postitse käyttämällä osoitettamme
sähköpostitse osoitteeseen - [email protected]
tai puhelimitse - 09 4245 9144
Sinä olet:tuotteidemme tai palvelujemme ostaja


Tämä asiakirja sisältää paljon informaatiota, josta osa on lakitietoa. Olemme pyrkineet selkeyteen ja kehotamme lukemaan tämän sivun huolella ennen tuotteiden ja/tai palvelujen tilaamista. Kun tilaat tuotteita tältä sivustolta, sitoudut hyväksymään nämä ehdot.

1
Käyttämiemme sanojen merkitys
1.1"Sopimus" on viittaus näihin Ehtoihin ja edellytyksiin, Palautuskäytäntöihin, Yksityisyyskäytäntöihin ja mihin tahansa tilauslomakkeeseen ja sinulle annettuun maksuohjeeseen;
1.2"Asiakas" ja "sinä" tarkoittavat henkilöä, joka käyttää tätä sivustoa tilatakseen tuotteita ja palveluja;
1.3"Tuote" tai "tuotteet" tarkoittaa tietokonetta tai kannettavaa tietokonetta, jonka olet tilannut meiltä sekä mitä tahansa muuta tilaamaasi laitetta tai ohjelmistoa, jotka on yksilöity tilauslomakkeessasi;
1.4"Palvelu" tai "Palvelut" tarkoittaa kotiasennuspalvelua, jonka tarjoamme asiakkaillemme. Tarkemmat yksityiskohdat riippuvat valitun palvelun tasosta;
1.5"Käyttöehdot" tarkoittaa tätä asiakirjaa ja kaikkia asiakirjan päivityksiä, jotka ovat nähtävillä sivustollamme;
1.6"me", "meidät" ja "meidän" viittaavat yritykseen PCSpecialist B.V..
1.7"Verkkosivusto" viittaa nettisivustoon www.pcspecialist.fi jota me ylläpidämme, ja jossa nämä ehdot ovat nähtävillä.


2
Meiltä tilaaminen
2.1Kun tilaat meiltä tuotteita ja/tai palveluja, teet samalla kanssamme sopimuksen tuotteiden ostamisesta ‎ja/tai palvelujen suorittamisesta.‎ Ilmoittaessasi meille tietosi sinun tarvitsee olla erityisen huolellinen sen varmistamiseksi, että tiedot ovat ‎tilaushetkellä paikkansapitäviä eikä niissä ole puutteita.‎
2.2Kaikki meillä tekemäsi tilaukset riippuvat tuotteiden saatavuudesta ja siitä, hyväksymmekö tilauksen.‎ Kun teet tilauksesi verkossa, lähetämme sinulle sähköpostin tilauksesi vahvistamiseksi (”tilausvahvistus”).‎ Mikäli tuotteita ei ole saatavilla, otamme sinuun yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla ja tarjoamme ‎vaihtoehtoisen tuotteen tai mahdollisuuden peruuttaa tilauksesi.‎
2.3Tältä verkkosivustolta ostetut tuotteet ja palvelut on tarkoitettu ainoastaan sinun käyttöösi, ja takaat, ‎etteivät mitkään ostamasi tuotteet ole menossa jälleenmyyntiin paitsi siinä tapauksessa, että olet ‎rekisteröitynyt jälleenmyyjäksemme.‎
2.4Kun teet tilausta tältä verkkosivustolta, sinulta saatetaan pyytää käyttäjänimen ja salasanan antamista.‎ Sinun tulee varmistaa, että pidät nämä tiedot turvassa etkä ilmoita näitä tietoja millekään kolmannelle osapuolelle.‎
2.5Pyrimme kohtuudella varmistamaan, sikäli kuin se on vallassamme, että tilauksesi ja maksusi tiedot ‎pysyvät turvassa, mutta mikäli emme ole syyllistyneet laiminlyönteihin, meitä ei voi pitää vastuussa mistään ‎kärsimistäsi vahingoista siinä tapauksessa, että jokin kolmas osapuoli pääsee luvattomasti käyttämään ‎tietoja, joita ilmoitat käyttäessäsi verkkosivustoamme tai tehdessäsi tilauksen verkkosivustoltamme.‎
2.6Tilaamasi tuotteet vastaavat niiden kuvausta ja hintaa verkkosivustollamme ‎tilauksesi tekohetkellä.‎
2.7Tehtyäsi tilauksen saat meiltä sähköpostin, jossa ilmoitamme vastaanottaneemme tilauksesi ‎‎(”tilausvahvistus”).‎ Keskinäinen sopimuksemme (”sopimus”) astuu voimaan vasta, kun lähetämme sinulle tilausvahvistuksen.‎
2.8Kun tilaat kotiasennuspalvelun, siihen ei kuulu seuraavia:

  • Sähköposti/Internet-tilaus, ja tilauksen täytyy olla jo tehty ja toiminnassa.‎
  • Emme voi mahdollisista yhteensopivuusongelmista tai tarvittavien ajurien puuttumisesta johtuen taata , että aiemmat lisälaitteesi (tulostimet, kuvanlukijat jne.) toimivat uuden tietokoneen ‎kanssa.‎
  • Johdot ja/tai komponentit.‎
  • Tietojen varmuuskopiointi tai viruksenpoisto (huomaathan, että virukset saattavat estää tämän palvelun ‎toteuttamisen).‎
  • Sovellusohjelmiston asentaminen.‎
  • Tiedostojen siirtäminen yli 5 vuotta vanhoilta laitteilta, joiden käyttöjärjestelmä on vanhempi kuin ‎Windows 98 tai joiden suoritin on heikompi kuin Intel 386 tai vastaava.‎
  • 2.9Mikäli kotiasennuspalvelu peruutetaan yhden vuorokauden kuluessa alkuperäisestä ja varmistetusta ‎tilauksesta ja pyydät asennusajankohtaa muutettavaksi, sinun tarvitsee maksaa palvelumaksu (61 €) uudestaan.
    2.10Soittaessasi Englannista, Skotlannista tai Walesista: soitot 03-numeroihin sisältyvät ‎vakioverkkominuutteihisi matkapuhelinta käytettäessä, jos sinulla on liittymäsopimus, ja lisäksi kaikkiin ‎lankapuhelinten kattaviin puhelupaketteihin.‎ Mikäli sinulla ole puhelupakettia tai käytät pay-as-you-go maksutapaa, puheluiden hinta on sama kuin 01- ‎ja 02-numeroihin.

    Kun soitat jostakin muualta: puhelut 03-numeroihin eivät välttämättä kuulu ‎vakioverkkominuutteihisi tai kaikkiin kattaviin puhelupaketteihin.‎ Puheluiden hinnat saattavat vaihdella.‎ Tarkista asia puhelunpalvelujesi järjestäjältä ennen soittamista.‎
    2.11Tehdessäsi maksun käyttäen yhtenäisen euromaksualueen (SEPA) suoraveloitusta, veloitamme ‎nimeämääsi pankkitiliä 1–2 arkipäivän kuluessa.‎
    2.12Emme ole vastuussa pankkisiirtokuluista tai maksuista, joita asiakkaan pankki tai jokin välittäjänä toimiva rahoituslaitos voi periä kansainvälisen pankkisiirron suorittamisesta.


    3
    Hinnat
    3.1Kaikki verkkosivustolla näytetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron, mikäli sellainen vaaditaan, mutta niihin ei kuulu ‎toimitusmaksua.‎
    3.2Hinnat saattavat muuttua koska tahansa, mutta muutokset eivät vaikuta sellaisiin tilauksiin, joihin liittyvän ‎tilausvahvistuksen olemme jo lähettäneet sinulle.‎
    3.3Tilattujen tuotteiden tai palvelujen kokonaishinta toimitusmaksut mukaan luettuina näytetään ‎verkkosivustolla, kun teet tilauksesi.‎ Jos maksat luotto- tai pankkikortilla, maksu peritään tilaushetkellä.
    3.4Kun maksu tehdään šekillä tai tilisiirtona, emme lähetä tuotteita ennen kuin suoritus näkyy meillä.‎ Maksua ei tulkita vastaanotetuksi ennen kuin olemme vastaanottaneet maksun kokonaisuudessaan.‎
    3.5Kun tilaus tehdään osamaksulla, toimitus täytyy tehdä ‎rahoitushakemuksessa jätettyyn osoitteeseen.‎
    3.6Verkkosivustomme sisältää runsaasti tuotteita, ja on aina mahdollista, että vaikka teemme parhaamme, siitä ‎huolimatta jotkin verkkosivustollamme luetellut tuotteet saattavat olla virheellisesti hinnoiteltuja.‎ Mikäli hinnoittelustamme löytyy virhe, meillä ei ole velvollisuutta toimittaa sinulle tuotetta virheelliseen hintaan senkään jälkeen, kun olemme ‎lähettäneet sinulle tilausvahvistuksen. Hinta vahvistetaan, kun tilauksesi on koottu.‎
    3.7Mikäli hinnoittelustamme löytyy virhe, ilmoitamme sinulle mahdollisimman pian puhelimitse tai ‎sähköpostilla ja tarjoamme sinulle vaihtoehtoina joko tilauksesi uudelleenvahvistuksen oikeaan hintaan ‎tai sen peruuttamisen.‎ Mikäli peruutat tilauksesi, hyvitämme tai palautamme kaikki suorittamasi tai luotto- tai pankkikortiltasi veloitetut maksut tuotteita vastaan.‎ Mikäli et uudelleenvahvista tai peruuta tilaustasi 3 arkipäivän kuluessa ilmoituksen lähettämisestä, ‎oletamme, että haluat peruuttaa tilauksesi, ja peruutamme sen puolestasi.‎
    3.8Joissakin tapauksessa meidän saattaa olla tarpeen pyytää sinulta lisätietoja voidaksemme suorittaa vastaanottamiemme maksujen ‎etämyyntitarkistuksia (CNP, kortin haltija ei paikalla) petosten ‎estotarkoituksessa.‎ Tämä tehdään kaikkien kortin haltijoiden edun nimissä.‎ Mikäli et pysty ilmoittamaan lisätietoja niitä pyydettäessä, saatamme katsoa tarpeelliseksi peruuttaa tilauksen tai ‎korjata toimitusosoitteen vastaamaan kortille kuuluvaa osoitetta.‎


    4
    Tarjoukset
    4.1Kampanjat, esimerkiksi pelikoodit, kupongit, ilmaiset tuotteet ja alennukset ovat saatavuudesta riippuvia.‎ Kampanjat voidaan peruuttaa koska tahansa ja ilman varoitusta.‎
    4.2Pyrimme lunastamaan kaikki kampanjatarjouksemme, mutta meitä ei voida pitää vastuussa sellaisessa ‎tapauksessa, että kampanja vanhentuu, päättyy, lopetetaan tai ei ole saatavilla.‎
    4.3Joissakin harvinaisissa tapauksissa kampanja saattaa päättyä tilaushetken jälkeen, mutta ennen kuin tilaus ‎toimitetaan sinulle.‎ Sellaisessa tilanteessa meidän ei voida katsoa olevan vastuussa.‎
    4.4Kampanjoiden rahallinen arvo on 0,01 €.‎


    5
    Toimitus
    5.1Tilauksen yhteydessä annetut kokoonpanoajat ovat vain arvioita ja saattavat vaihdella. Toimitusajat ovat arvioita ja voivat vaihdella riippuen määränpään alueesta. Tavarat toimitetaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi osoitteeseen.
    5.2Tilauksesi täytetään tilausvahvistuksesi jälkeen niin pian kuin mahdollista ja viimeistään 30 ‎vuorokauden kuluessa tilausvahvistuksen päivämäärästä lukien, mikäli olosuhteet eivät ole poikkeukselliset.‎
    5.3Varmistathan, että sinä tai joku, jolla on oikeus kuitata tuotteet puolestasi, on paikalla ‎vastaanottamassa ne.‎ Ottaessasi toimituksen vastaan tarkista pakkaus näkyvien vaurioiden varalta.‎ Mikäli pakkaus on vaurioitunut, voit joko kieltäytyä vastaanottamasta toimitusta tai kirjata pakkauksen ‎vahingoittuneeksi.‎
    5.4Tuotteet ovat omalla vastuullasi toimitushetkestä lähtien.‎
    5.5Voit hakea tuotteet tiloistamme sopimalla asiasta etukäteen kanssamme.‎ Varmistathan, että sinulla on hakuhetkellä mukanasi voimassa oleva henkilöllisyystodistus nimesi ja ‎tilausosoitteesi todistamista varten.‎
    5.6Jos olet valinnut "Fast-Track"-vaihtoehdon tilausta tehdessäsi, pyrimme lähettämään tilauksesi määritetyn Fast-Track-ajan puitteissa. Fast-Track-palvelu ei ole taattu. Jos emme voi lähettää tuotteitasi tämän ajan puitteissa, palvelun hinta hyvitetään automaattisesti. Fast-Track-palvelu käynnistyy, kun saamme selvitetyn maksun (tai vahvistuksen tilauksesi käsittelystä rahoitusyhtiöltämme) ja ilmoitamme sinulle tilauksesi olevan käsittelyssä. Fast-Track-palvelu katsotaan toteutuneeksi lähetettyämme tilauksen. Myöhempiä toimitusviiveitä ei oteta huomioon.
    5.7Mikäli tilaat verkkosivustoltamme tuotteita toimitettavaksi Ison-Britannian ulkopuolelle, niihin saatetaan ‎soveltaa vienti-/tuontitulleja ja veroja, jotka kerätään toimituksen saapuessa sovittuun määränpäähänsä.‎ Olet vastuussa näiden tuontitullien ja verojen maksamisesta.‎ Huomaathan, etteivät tällaiset maksut ole vallassamme emmekä pysty ennakoimaan niiden määrää.‎ Ota ennen tilauksen jättämistä yhteyttä tulliviranomaisiin, jos tarvitset lisätietoja.‎
    5.8Huomaathan, että toimituksen tapahtuessa Ison-Britannian ulkopuolelle maasi tulliviranomaiset saattavat ‎tarkistaa tavarat.‎


    6
    Peruutus ja palautukset
    6.1Mikäli teet sopimuksen kuluttajana, voit peruuttaa sopimuksen koska tahansa 14 vuorokauden kuluessa siitä päivästä, kun vastaanotat tuotteet. Sinun tulee ilmoittaa meille asiasta kirjallisesti (sähköposti/kirje) ja kertoa tilausnumerosi kaikissa yhteydenotoissasi. Puhelimitse tehty ilmoitus ei ole riittävä.
    6.2Mikäli olet tekemässä sopimusta yritysasiakkaana, sopimusehtoa 6.1 ei sovelleta. Mitään yritysten tekemiä tai niiden puolesta tehtyjä tilauksia ei voida peruuttaa tilauksen jättämisen jälkeen. Tilaus katsotaan yritystilaukseksi, mikäli se maksetaan yrityksen pankkitililtä tai yrityksen pankki- tai luottokortilla tai mikäli tilauksen yhteydessä on ilmoitettu yrityksen osoite tai ostotoimeksiannon numero. Mikäli tilauksesi on viallinen tai vahingoittunut ja haluat olla hyväksymättä sitä, sinun on ilmoitettava meille asiasta pysyvää välinettä käyttäen 30 kalenterivuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Muussa tapauksessa sinun katsotaan hyväksyneen tavarat, mikä tarkoittaa, että mahdollisia sopimusrikkomuksia voidaan käsitellä ainoastaan takuurikkomuksena. Sopimusehtoja 6.10 ja 6.11 sovelletaan, mikäli tavarat ovat puutteellisia, vääränlaisia, viallisia tai fyysisesti vaurioituneita.
    6.3Lisäksi sinun tarvitsee palauttaa tuote tai tuotteet meille heti ja samassa kunnossa kuin ne vastaanotit. Palautus ‎tapahtuu omalla kustannuksellasi ja vastuullasi.‎ Sinulla on lakisääteinen velvoite pitää tuotteista kohtuulliseksi katsottavaa huolta niiden ollessa hallussasi.‎ Mikäli et noudata tätä velvoitetta, meillä saattaa olla oikeus ryhtyä vastatoimenpiteisiin hyvitysasiassa.‎
    6.4Emme tarjoa noutoa Islantiin, Färsaarille, Andorraan, Kanariansaarille, Réunioniin, Martiniquelle ja Guadeloupelle toimitetuille tilauksille. Tilauksiin sisältyy vain palautustakuu. Tämä tarkoittaa, että mikäli tilauksessasi ilmenee vika, tulee sinun palauttaa virheelliset tuotteet itse omalla kustannuksellasi käyttämällä omaa kuljetuspalveluasi ja vakuutustasi. Kun olemme korjanneet tai korvanneet tuotteet, palautamme ne sinulle omalla kustannuksellamme.
    6.5Palvelujen järjestämisestä (eli fast-track-palvelu/ensisijainen kokoamispalvelu – mikäli tilattu) ei anneta ‎hyvitystä, koska kyseinen palvelusopimus on ehditty täyttää kokonaisuudessaan peruutusajan ‎kuluessa.‎
    6.6Kun olemme vastaanottaneet peruutetut tuotteet, palautamme 14 vuorokauden kuluessa siitä pankki- tai ‎luottokortillesi tai kirjoittamalla šekin tai tekemällä tilisiirron koko maksamasi summan toimituskulut ‎mukaan lukien (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, joita on saattanut syntyä, jos valitsit jonkin muun ‎tyyppisen toimituksen kuin halvimman tarjoamamme perustoimituksen), mutta tarvittaessa vähentäen ‎tuotteiden noutamisesta maksamamme noutomaksun.‎
    6.7Mikäli et palauta tuotteita vaaditulla tavalla, saatamme muiden kuin viallisten tai virheellisesti kuvailtujen ‎tuotteiden tapauksessa veloittaa sinulta summan, joka ei kuitenkaan ylitä tuotteiden takaisin saamisesta ‎aiheutuneiden suorien kustannusten määrää. Kaikki alun perin toimitetut tuotteet tulee palauttaa rahojen palautuspyynnön yhteydessä.‎ Niitä ovat mm. tervetuliaispaketit, ohjelmistolevyt, johdot, koodit digitaalisia ‎latauksia, esim. pelejä, varten, rungon lisäosat ja lisälaitteet.‎
    6.8Ohjelmistoilla tai kertakulutustuotteilla ei ole peruutusoikeutta eikä niitä hyvitetä, mikäli niiden sinetti on ‎rikottu tai ne on aktivoitu.‎ Löydät lisätietoja lukemalla The Consumer Contracts Regulations 2013 -säännöstön kohdan 28(3)(b).‎
    6.9The Consumer Contracts Regulations 2013 -säännöstön mukaisten lakisäänteisten oikeuksiesi täyden ‎luettelon voi saada Isossa-Britanniassa paikallisesta Citizens’ Advice Bureau’n tai Trading Standards ‎Officen palvelupisteestä.‎
    6.10Mikäli sinulle toimitetut tuotteet ovat epätäydellisiä/virheellisiä tai vaurioituneita, sinun tulee ilmoittaa 3 ‎vuorokauden kuluessa niiden vastaanottamisesta meille asiasta sähköpostilla, kirjeellä tai verkkoviestillä, ‎jonka voit laatia kirjautumalla käyttäjätilillesi.‎ Mikäli et ilmoita meille asiasta 3 vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta, katsomme, että ‎mahdolliset vauriot tapahtuivat tuotteiden ollessa sinun hallussasi ja että tuotteet on toimitettu ‎asianmukaisesti ja kokonaisuudessaan.‎
    6.11Mikäli epäilet tuotteiden olevan viallisia ja haluat palauttaa ne, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä 3 ‎vuorokauden kuluessa vian löytämisestä ja lähettää pyyntö materiaalin palautusluvasta (Return Material Authorisation, RMA).‎ Tutkimme palautetun tuotteen ja ilmoitamme sinulle sähköpostilla kohtuullisen ajan kuluessa vaihtoehtosi (jotka saattavat olla korjaaminen, ‎korvaaminen tai hyvitys), mikäli olet oikeutettu sellaisiin.‎ Käsittelemme korjauksen, korvaamisen tai hyvityksen mahdollisimman pian ja joka tapauksessa 30 ‎vuorokauden kuluessa siitä, kun olet vahvistanut valitsevasi joko korjauksen tai korvaamisen, tai 14 vuorokauden ‎kuluessa siitä, kun olet päättänyt pyytää rahat takaisin viallisesta tuotteesta.‎
    6.12Hyvitystapauksissa palautamme rahat ilman kohtuutonta viivästystä ja viimeistään:

  • ‎14 vuorokauden kuluttua siitä päivästä, kun saamme toimittamamme tuotteet sinulta takaisin, tai
  • ‎(mikäli aiemmin) 14 vuorokauden kuluttua siitä päivästä, kun annat todisteet tuotteiden palauttamisesta, ‎tai
  • mikäli tuotteita ei toimitettu, 14 vuorokauden kuluttua siitä päivästä, kun saimme tietää päätöksestäsi ‎peruuttaa sopimuksen.‎
  • 6.13Mikäli palautus aiheutuu vaurioitumisesta tai epäillyistä vioista, järjestämme tuotteen noutamisen ‎omalla kustannuksellamme yhden kuukauden ajan vastaanottamisen jälkeen tai takuuaikasi puitteissa.‎ Mikäli tuote ei osoittaudu vialliseksi, olet vastuussa tuotteen noutamisesta, uudelleentoimituksesta, ‎työajasta ja uudesta paketoinnista mahdollisesti aiheutuvista kustannuksista.‎ Emme tarjoa noutoa tilauksille, jotka on toimitettu Kanaalisaarille, Norjaan, Islantiin tai Sveitsiin.‎

    Palautukset, jotka johtuvat mielenmuutoksesta tai olosuhteiden muutoksesta, aiheuttavat myös noutokulut. Noutokustannus on 53 €.
    6.14Oheislaitteet (kaikki tuotteet, jotka eivät ole kannettavia tai pöytätietokoneita) tulee palauttaa meille ‎omaa toimitustapaasi käyttäen.‎ Emme järjestä minkään oheislaitteiden noutoa ensimmäisen kuukauden kuluessa vastaanottamisesta tai ‎koskaan myöhemminkään kyseisen ajan päätyttyä.‎
    6.15Siinäkin tapauksessa, että järjestämme noudon, sinulla on huolellisuusvelvoite varmistaa, että tuotteet ‎ovat riittävän hyvin pakattuja vastaamaan palautettavien tuotteiden tyyppiä ja arvoa.‎ Suosittelemme toimittamiemme tuotteiden luonteen takia alkuperäispakkausten käyttöä.‎ Mikäli alkuperäispakkaukset eivät ole käytettävissä, meiltä voi tilata uudet erikoispakkaukset.‎ Siinä tapauksessa, että käytät omia pakkauksiasi, puutteellisesta pakkaamisesta aiheutuvien vahinkojen ‎korjauskustannukset jäävät sinun vastuullesi.‎ Voimme vahvistaa tuotteen saapuneen takaisin luoksemme tyydyttävässä kunnossa vasta, kun olemme ‎avanneet ja tarkistaneet sen.‎
    6.16Kun palautat tuotteita käyttäen omaa toimitustapaasi, hyvitämme sinulle aiheutuneet ‎kustannukset korkeintaan tasolle 13 €, mikäli tuotteet todetaan viallisiksi.‎ Hyvitys myönnetään vasta sitten, kun todiste kuljetuskustannuksista on vastaanotettu, ja se voidaan myöntää vain niin kauan kuin tavarat ovat tilauksessasi määritellyn takuuajan piirissä.
    6.17Kun tuotteita palautetaan 14 vuorokauden harkinta-ajan kuluessa, pidätämme oikeuden tarjota ‎ainoastaan osittaisen hyvityksen, mikäli tuotteet eivät ole enää myyntikunnossa tai mikäli niitä on käsitelty ‎tarpeettomasti.‎
    6.18Jos peruutat kotiasennuspalvelun tilauksesi lähetyksen jälkeen, peruutusmaksu (50 €, sis. alv) vähennetään mahdollisista hyvityksistä.
    6.19Mikäli haluat palauttaa kokoonpanon alkuperäispakkauksessa ja pakkaus ei mielestäsi ole sovelias ‎palautusta varten tai et säilyttänyt alkuperäispakkausta, voit ottaa meihin yhteyttä saadaksesi korvaavan ‎pakkauksen maksua vastaan.‎
    6.20Kuluttajilla on käytössään olevia tuotteita koskevat lakisääteiset takuuoikeudet.‎
    6.21Meillä ei ole velvollisuutta eikä halua osallistua kuluttaja-asioiden sovittelulautakuntien ‎riidanratkaisumenettelyihin.‎ Euroopan komissio tarjoaa riidanratkaisualustan verkossa, ja se on käytettävissä täällä: ‎http://ec.europa.eu/consumers/odr/


    7
    Takuu
    7.1Tuotteillesi mahdollisesti hankkimiesi takuiden ohella takaamme kaikkien toimittamiemme tuotteiden ‎olevan virheettömiä 12 kuukauden ajan toimitusajankohdasta laskien.‎ Tämä takuu ei vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi kuluttajana.‎
    7.2Kohdan 7.3 puitteissa takuuajan sisällä viallisiksi toteamamme tuotteet korjataan tai ‎korvataan tuotteella, joka vastaa suorituskyvyltään ja arvoltaan vähintään kyseistä tuotetta sinä hetkenä, ‎kun materiaalin palautuslupa (RMA) on myönnetty.‎ Kaikille takuun puitteissa palautettaville tuotteille on täytynyt myöntää käypä RMA-numero.‎ Hylkäämme kaikki vastaanottamamme tuotteet, joissa ei ole käypää RMA-numeroa, ja palautamme ne ‎lähettäjälle.‎
    7.3Mikäli tilaat erillisen näytönohjaimen ja sen valmistajan nimeä ei ilmoiteta tuotekuvauksessa tai ‎loppulaskussa, saat näytönohjaimen, joka vastaa ilmoitetun mallin/version ohjearvoja.‎ Mikäli näytönohjain vaihdetaan takuuajan puitteissa, toimitamme tilalle näytönohjaimen, joka vastaa ‎ilmoitetun mallin/version ohjearvoja tai on niitä parempi.‎ Tämä malli saattaa olla jonkin toisen valmistajan tekemä, ja sen tähden todellinen ‎suorituskyky saattaa olla alkuperäismallia aavistuksen korkeampi tai matalampi.‎
    7.4Tätä takuuta ei sovelleta tuotteiden vikoihin, joita syntyy kohtuullisesta kulumisesta, tahallisesta vahingosta, ‎onnettomuuksista, sinun tai kolmannen osapuolen laiminlyönneistä (esim. ylijännitesuojan ‎käyttämättömyydestä), muusta kuin meidän tai valmistajan suosittelemasta käytöstä (esim. ‎tuulettamattomassa/kuumassa tai pölyisessä ympäristössä), valmistajan ohjeiden puutteellisesta ‎noudattamisesta tai ilman valmistajan hyväksyntää tehdyistä muutoksista tai korjauksista.‎
    7.5Ellei toisin mainita, kaikkia LCD/LED-näyttöjä tulee pitää luokan 2 näyttöinä, jotka ovat ISO-standardien 9241-302, 303, 305, 307:2008 pikselivirheitä koskevien vaatimusten mukaisia. Kuolleet pikselit LCD/LED-näytöissä kuuluvat valmistajan takuuehtojen piiriin. Tämä tarkoittaa, että pieni määrä kuolleita tai jumittuneita pikseleitä LCD/LED-näytöissä on hyväksyttävää eikä sitä pidetä vikana valmistajan takuuehtojen mukaisesti. Emme voi taata, että saat korvaavan näytön, jos näytössäsi ilmenee yksi tai useampi kuollut pikseli.
    7.6Meidän ei voi katsoa olevan vastuussa tietojen menetyksestä tai tarpeesta muistuttaa sinua tietojen ‎varmuuskopioinnista.‎ Omat tietosi ovat omalla vastuullasi, ja katoamistapauksessa sinun tulee ryhtyä kaikkiin tarpeellisiin varotoimiin niiden ‎palauttamiseksi.‎ On mahdollista, että kiintolevyt ja/tai SSD-levyt saatetaan alustaa tai korvata, kun ne palautetaan ‎takuun puitteissa, vaikka kirjeenvaihdossasi meitä saatetaan kehottaa toimimaan toisin.‎
    7.7Kannettavien tietokoneiden akkuihin kuuluu korkeintaan 6 kuukauden takuu riippumatta siitä, millainen ‎takuuvaihtoehto ostetaan.‎
    7.8Annamme useimmista alamme yrityksistä poiketen sinulle luvan avata tietokoneesi kotelon ja ‎asentaa omat komponenttisi takuuta mitätöimättä, kuitenkin seuraavin ehdoin:

    • Mikäli komponentit asentavan henkilön toimenpiteet aiheuttavat vaurioita tietokoneelle, takuusi ‎mitätöityy;‎

    • Mikäli asennat komponentteja, joita et ole ostanut meiltä ja jotka aiheuttavat ongelmia tietokoneellesi, ‎takuusi mitätöityy;‎

    • Mikäli asennat komponentteja, joita et ole ostanut meiltä, emme mitenkään tue sinua niiden ‎asentamisessa tai missään ongelmissa, jotka liittyvät asentamiisi komponentteihin.‎

    • Tuemme sinua meiltä ostamiesi komponenttien asentamisessa sillä ehdolla, että olet ostanut ne ‎verkkotililläsi saatavilla olevan päivityspalvelun välityksellä.‎
    7.9Pidätämme oikeuden keskeyttää takuun tai kieltäytyä toimittamasta palvelua, mikäli kotelosi, emolevy, ‎keskusyksikkö tai BIOS on korvattu ilman lupaa.‎ ‎
    Kaikki valtuuttamattomien henkilöiden tekemät käsittelyt, korjaukset tai muutokset mitätöivät ‎takuun.‎
    7.10Mikäli viet meiltä ostamiasi tuotteita kolmannen osapuolen nähtäväksi ja pyydät kolmatta osapuolta ‎määrittämään tai korjaamaan tietokoneen vian, saatat MITÄTÖIDÄ kaikki tilauksen takuut, emmekä ‎korvaa mitään kotikäyntipalvelujen kustannuksia, koska emme tarjoa takuuta kotikäyntipalveluja varten ‎emmekä myöskään veloita sinua sellaisista takuista.‎ Mikäli tilaukseesi liittyy ongelmia, sinun tarvitsee ottaa meihin yhteyttä kysyäksesi neuvoa ja ‎saadaksesi tarvittaessa RMA-numeron ja palauttaaksesi tuotteen sille määrätyn palautusmenettelyn ‎mukaisesti.‎
    7.11Ohjelmisto- tai laitteistovian tapahtuessa velvollisuudeksemme ei voi katsoa kadonneen, vioittuneen tai ‎vaurioituneen ohjelmiston korvaamista, uudelleenasennusta tai hyvittämistä.‎ Tämä soveltuu yksinomaan sellaisiin ohjelmistoihin, joita olemme toimittaneet ilmaiseksi, tai sinun ‎asentamiisi kolmansien osapuolten ohjelmistoihin.‎
    7.12Toimimattomien pikselien takuu – Mikäli tilaat toimimattomien pikselien takuun ja ilmoitat ‎toimimattomasta pikselistä toimimattomien pikselien takuuajan kuluessa, noudamme kannettavan ‎tietokoneen luotasi ja korvaamme näytön virheettömällä, laitemääritykseltään vastaavalla tai paremmalla ‎mallilla.‎ Nouto ja uudelleentoimitus sisältyvät takuuseen kaikkien työkustannusten ohella, ja palvelua voi ‎takuuaikana käyttää rajoittamattoman määrän kertoja.

    Toimimattomien pikselien takuu alkaa sinä ‎päivänä, kun vastaanotat tilauksesi, ja kaikista toimimattomista pikseleistä tulee ilmoittaa takuuajan sisällä, ‎jotta tuote olisi oikeutettu korvattavaksi.‎ Toimimattomien pikselien takuu ei kata säröilleitä, vaurioituneita tai rikkinäisiä näyttöjä toimimattomien ‎pikselien lukumäärästä riippumatta.‎ Tämä takuu ei kata ostettuja ulkoisia näyttöjä, vaan se kattaa ainoastaan kannettavan tietokoneen oman ‎näytön.

    Valitettavasti emme voi järjestää noutoja Islannista, Färsaarilta, Andorrasta, Kanariansaarilta, Réunionilta, Martiniquelta ja Guadeloupelta, mutta voimme kuitenkin korvata jopa 76 € lähetyskustannuksistasi.
    7.13Jos tuote korjataan tilauksessasi määritetyn takuuajan jälkeen, voimme järjestää sen noudon käyttäen kuljetuspalveluamme, jolloin noutokulut ovat arvonlisäveroineen 76 €. Jollei mukana tulevassa takuussa toisin mainita, korvaavan osan tai osien takuuaika on rajoitettu enintään yhteen vuoteen tuotepalautuksesi lähettämispäivästä laskettuna. Korjattujen osien takuuaika on korkeintaan kolme kuukautta.
    7.14Mikäli tuotteiden palauttaminen sinulle ei onnistu (mistä tahansa syystä) tai kieltäydyt kaikista toimitus-/takaisintoimitusyrityksistä, tuotteita säilytetään enintään12 kalenterikuukautta alkaen siitä hetkestä, jolloin tuotteet vastaanotettiin. Tämän määräajan umpeuduttua sinuun yritetään olla uudelleen yhteydessä mahdollisten erääntyneiden maksujen selvittämiseksi ja/tai tuotteiden sopivan takaisintoimitusajankohdan uudelleenmäärittämiseksi.

    Jos kieltäydyt vastaanottamasta tuotteita tai emme saa vastausta yhteydenottoyrityksiin (sähköpostitse ja/tai postitse) etkä maksa erääntyneitä laskuja tai ilmoita meille sopivaa ajankohtaa tuotteiden takaisintoimitusta varten 14 kalenterikuukauden sisällä tuotteiden vastaanottohetkestä alkaen, tuotteet tuhotaan ja/tai hävitetään. Emme ota vastuuta mahdollisista tietovuodoista tai tietojen ja/tai ansiotulojen menetyksestä ja/tai mistään kuljetuksen aikana tapahtuneesta menetyksestä tai vahingosta. Halutessasi voit sopia oman lähettiyrityksesi kanssa tuotteiden noutamisesta. Selvyyden vuoksi korostamme, että sopiva päivämäärä tuotteiden takaisintoimitukselle on arkipäivä 30 kalenteripäivän kuluessa vastauksestasi mihin tahansa yhteydenottoyritykseemme.


    8
    Päivityspalvelu
    8.1Päivityspalvelu toimitetaan asiakkaille, jotka haluavat ostaa päivityksiä meiltä aiemmin ostamaansa tietokoneeseen. Emme takaa yhteensopivuutta muille kuin alkuperäistilauksen järjestelmälle ja oletamme yhteensopivuuden verkkotarkistuksen tehdessämme, ettet ole ‎asentanut järjestelmään muita komponentteja.
    8.2Mikäli päivityspalveluun valitaan nouto ja uudelleentoimitus, oletamme, että tietokone on täydessä ‎toimintakunnossa ja ettei siinä ole vaurioita tai vikoja.‎ Mikäli tietokone vaatii korjausta eikä se ole takuun piirissä, korjauksista veloitetaan, ja otamme sinuun ‎yhteyttä maksujärjestelyistä ennen kuin päivitykset toteutetaan.‎
    8.3Ennen kuin maksat päivityspalvelusta, saat tiedot jokaisen valitsemasi komponentin varastomääristä:

    VäriTila
    Tuotetta on varastossa ja valmiina toimitettavaksi.‎
    Tuotetta on varastossa, mutta siitä tehdyt tilaukset ylittävät tämänhetkiset varastomäärämme.‎ Viivytykset voivat olla mahdollisia.‎
    Tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossa.‎ Tämä tuote tilataan pyynnöstä, eikä tilauksesi ole valmis ennen kuin se on saapunut.‎


    Yllä olevat merkkivalot ovat pelkästään ohjeellisia, eikä meidän voi katsoa olevan vastuussa varastoomme ‎kohdistuvista virheistä tai puutteista.‎
    8.4Mikäli olet valinnut päivityspalveluun noudon ja uudelleentoimituksen, saat tilaisuuden varata ‎lähettipalvelultamme noutoajan sitten, kun uusi päivitystilaus on käsitelty.‎ Tällainen noutopalvelu pyydetään automaattisesti lähettipalvelultamme, emmekä voi hyväksyä ‎minkäänlaista vastuuta siitä, ettei nouto jostakin syystä tapahdu, tai hyvittää sitä.‎
    8.5Mikäli päivitystä ei pystytä tekemään ja syynä on jokin muu kuin oma laiminlyöntimme, et ole ‎oikeutettu nouto- ja uudelleentoimituskustannusten palautukseen tai minkäänlaiseen hyvitykseen.‎


    9
    Nettisivustomme turvallisuus
    9.1Salaustekniikka: Käytämme alan standardien mukaista 256-bittistä Secure Sockets Layer ‎‎(SSL) tekniikkaa varmistaaksemme, että kaikki henkilö- ja rahansiirtotietosi salataan ennen lähettämistä.‎ Voit tarkistaa, että olet verkkosivustomme tietoturvallisessa osassa, jos näet katsoessasi selaimesi ‎osoiteriviä tekstin https tekstin http sijaan.‎ Kaikki tämä tekniikka ja käytäntömme ovat tarkoitettu suojaamaan yksityisyyttäsi luvattomalta ‎tunkeutumiselta ja väärinkäytöltä.‎
    9.2Ulkopuoliset verkkosivustot: Jos käytät verkkosivustollamme olevia linkkejä, jotka johtavat ‎ulkopuolisille verkkosivustoille, emme pysty valvomaan, miten tietojasi käsitellään.‎ Koska muut verkkosivustot saattavat käsitellä tietojasi eri tavalla, suosittelemme, että tarkistat ‎yksityisyyskäytännöt kaikilla verkkosivustoilla, joilla vierailet.‎


    10
    Nettisivustomme käyttö
    10.1Verkkosivustollamme saatavilla olevat tiedot, sisältö ja materiaali saattavat eri aikoina vaihdella ilman, että ‎sinulle kerrotaan siitä.‎ Tämän tarkoituksena on varmistaa, että verkkosivusto on mahdollisimman hyvin ajan tasalla.‎
    10.2Pyrimme pitämään verkkosivustomme jatkuvasti käytettävissä, mutta ymmärtänet, ettemme voi ‎kuitenkaan taata asiaa tai sivuston virheettömyyttä, emmekä voi ottaa vastuuta siitä mahdollisesti ‎aiheutuvista ongelmista.‎ Pyrimme pitämään verkkosivustomme mahdollisimman hyvin ajan tasalla, ja kaikki verkkosivustolla ‎näkyvät tuotekuvaukset pitävät paikkansa sinä hetkenä, kun ne syötetään sinne, mutta kulloinkin näkyvät ‎tiedot eivät välttämättä vastaa täysin tilannetta sinä hetkenä, kun teet tilauksesi.‎
    10.3Et saa puuttua verkkosivustomme toimintaan etkä saa kiertää verkkosivustomme tietoturvaa, käsitellä, ‎hakkeroida tai muuten yrittää häiritä tietokonejärjestelmämme, palvelimme, verkkosivustomme, ‎reitittimemme tai minkään muun Internetiin yhdistetyn laitteen tai palvelun toimintaa.‎
    10.4Sinun tulee olla vähintään 18 vuotta vanha käyttääksesi palvelujamme.‎ Alle 18-vuotiailla ja vähintään 13-vuotiailla alaikäisillä on lupa käyttää palvelujamme ainoastaan omalle ‎vanhemmalle tai lailliselle huoltajalle kuuluvan tilin välityksellä hänen asianmukaisella luvallaan ja hänen ‎suorassa valvonnassaan.‎ Alle 13-vuotiailla lapsilla ei ole lupaa käyttää verkkosivustoamme tai palveluitamme.‎ Olet vastuussa kaikista alaikäisten tililläsi harjoittamasta toiminnasta.‎


    11
    Omat tietosi
    11.1Kun pyydämme sinulta tietoja toimittaaksemme sinulle tavaroita tai palveluja, suostut antamaan meille ‎paikkansapitäviä ja täydellisiä tietoja.‎
    11.2Valtuutat meidät käyttämään, tallentamaan tai muuten käsittelemään henkilötietojasi, jotta voimme ‎järjestää sinulle tavaroita tai palveluja sekä markkinointitarkoituksia varten (”tarkoitus”).‎ Tarkoitukseen saattaa sisältyä henkilötietojesi ajoittainen paljastaminen kolmansille osapuolille silloin, kun ‎laki niin vaatii, tai voidaksemme toimittaa sinulle tilaamasi tavarat tai palvelut.‎ Emme välitä tai myy yhteystietojasi kolmansille osapuolille.‎
    11.3Sinulla on oikeus pyytää kopio sinusta säilyttämistämme henkilötiedoista.‎ Ota meihin yhteyttä, jos haluat pyytää kyseiset tiedot‎
    11.4Sinun ei pitäisi saada pyytämättä saapuvia sähköposteja tai puheluja yrityksiltä, joiden kanssa teemme ‎yhteistyötä, emmekä myy tietojasi kyseisille yrityksille.‎
    11.5Kaikkien henkilötietojen säilytys ja hallinta on yksityisyyskäytäntöjemme mukaista.‎
    11.6Säilytämme tilaukseen johtaneen sopimustekstin, ja se voidaan antaa käyttöösi sen jälkeen, kun sopimus ‎on pantu täytäntöön.‎ Ota meihin yhteyttä, niin toimitamme sinulle kyseiset tiedot.‎


    12
    Valitukset palvelustamme
    12.1Toivomme, ettei sinulla ole valittamista palveluistamme, mutta jos kuitenkin kohtaat ongelmia, ota meihin ‎yhteyttä, niin yritämme parhaamme mukaan vastata 5 arkipäivän kuluessa.‎


    13
    Immateriaalioikeudet
    13.1Kaikki tällä verkkosivustolla, tavaroissa ja palveluissa (mukaan lukien sivustolla näytettävät tiedot, sisältö, ‎materiaali tai data) olevat tai niihin liittyvät tekijänoikeudet, mallioikeudet, patentit, keksinnöt, toiminimet, ‎palvelumerkit ja tavaramerkit, Internetin verkkotunnukset, moraaliset oikeudet, tietokanta-, tieto-, ‎lähdekoodi-, ohjelmisto-, laitemääritys-, tietotaito-, prosessi- ja liiketoiminnan menetelmäoikeudet ‎kuuluvat meille tai lisenssinantajillemme, ja kaikki sellaiset oikeudet pidätetään.‎ Kaiken verkkosivustollamme olevan sisällön kerääminen, järjestely ja kokoonpano ovat ‎yksinoikeuttamme ja tekijänoikeuksien suojaamaa.‎ Et saa muuttaa, kopioida, jäljentää, lähettää sähköisesti, julkaista, välittää tai jaella millään tavalla mitään ‎materiaaleja tai tietoja tai latauksia verkkosivustoltamme, ellei sinua ole nimenomaisesti pyydetty ‎tekemään niin.‎


    14
    Vastuuvapautuslauseke ja vastuun rajoitukset
    14.1Vastuurajamme: Emme rajoita vastuutamme sinua kohtaan henkilövahingon tai kuoleman ‎yhteydessä, mikäli se johtuu välittömästä laiminlyönnistämme, tekemästämme petoksesta tai mistään ‎muusta, jonka rajoittaminen tai kieltäminen on laitonta.‎ Sanoudumme irti kaikesta vastuustamme sinua kohtaan liittyen tavaroiden ja palveluiden toimittamiseen ‎niin pitkälti kuin se suinkin on soveltuvan lainsäädännön sallimaa.‎ Tämä ei vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi kuluttajana.‎ Mikäli meidän katsotaan olevan vastuussa sinulle aiheutuneista menetyksistä tai vahingoista, vastuumme ‎rajoittuu sinulta saamaamme määrään, joka koskee vaatimuksen aiheuttaneita tavaroita tai palveluja.‎ Emme voi hyväksyä minkäänlaista vastuuta minkäänlaisista menetyksistäsi, vahingoistasi tai kuluistasi, ‎mukaan lukien suorista tai epäsuorista menetyksistäsi, kuten tulonmenetyksestä, riippumatta siitä, miten ‎ne aiheutuvat.‎
    14.2Epäsuorat tai välilliset menetykset: Emme hyväksy vastuuta minkäänlaisista epäsuorista ‎menetyksistä, välillisistä menetyksistä, tietojen menetyksistä, tulojen tai voiton menetyksistä, liikearvon ‎menetyksistä tai siihen kohdistuvista vahingoista, omaisuuden menetyksistä tai siihen kohdistuvista ‎vahingoista ja/tai kolmansien osapuolien vaatimusten aiheuttamista menetyksistä, jotka liittyvät ‎verkkosivuston tai tavaroiden tai palvelujen käyttöön tai johtuvat meiltä ostettujen tavaroiden ‎viallisuudesta.‎
    14.3Verkkosivusto: Emme hyväksy minkäänlaista vastuuta minkäänlaisista viivytyksistä, ‎laiminlyönneistä, virheistä tai puutteista tai lähetettyjen tietojen menetyksistä, viruksista tai muista ‎haitallista tai tuhoisista objekteista, joita lähetetään sinulle tai tietokoneesi järjestelmään ‎verkkosivustomme kautta.‎ Suurta huolellisuutta on noudatettu sen varmistamiseksi, että tällä verkkosivustolla saatavilla olevat tiedot ‎ovat paikkansapitäviä ja virheettömiä.‎ Pahoittelemme kaikkia mahdollisia virheitä tai puutteita.‎ Emme voi taata, että verkkosivuston käyttö on virheetöntä tai tarkoitukseen sopivaa, oikea-aikaista, että ‎puutteet korjataan tai että verkkosivusto tai sen käytön mahdollistava palvelin ovat viruksettomia tai ‎ohjelmistovirheettömiä tai edustavat verkkosivuston täyttä toimivuutta, paikkansapitävyyttä ja ‎luotettavuutta, emmekä anna minkäänlaisia sen tarkoitukseen sopivuuteen tai paikkansapitävyyteen ‎liittyviä takeita sen paremmin nimenomaisesti kuin hiljaisesti.‎
    14.4Luonnonilmiöt: Meitä ei voi pitää vastuussa tavaroiden toimittamisen tai palvelujen suorittamisen ‎laiminlyönnistä tai viivästymisestä, mikäli laiminlyönti johtuu teosta tai tekemättömyydestä, johon emme ‎ole voineet kohtuudella vaikuttaa, kuten luonnonilmiöstä tai kolmansista osapuolista.‎
    14.5Tietoturvaloukkaukset: Olemme ryhtyneet kaikkiin kohtuullisiksi katsottaviin toimenpiteisiin ‎estääksemme Internet-petokset ja varmistaaksemme, että kaikki sinulta kerätyt tiedot säilytetään ‎mahdollisimman turvallisesti ja varmasti.‎ Meitä ei kuitenkaan voida pitää vastuullisina siinä äärimmäisen epätodennäköisessä tapauksessa, että ‎meidän tai kolmansien osapuolten suojattuihin tietokonepalvelimiin kohdistuu tietoturvaloukkaus.‎


    15
    Yleisiä lakikohtia
    15.1Siirto- ja alihankintakyky: Saatamme ajoittain teettää sinulle järjestämiemme tavaroiden tai ‎palveluiden toimituksen jonkin osan tai kaikki osat alihankintana ja saatamme siirtää tämän sopimuksen piiriin kuuluvat ‎oikeutemme ja/tai velvollisuutemme ilman suostumustasi ja ilman velvoitetta ilmoittaa sinulle asiasta.‎
    15.2Muutokset käyttöehtoihin: Saatamme muuttaa käyttöehtojamme koska tahansa.‎ Kaikki näiden käyttöehtojen muutokset tai päivitykset julkaistaan verkkosivustollamme.‎ Kun ostat tavaroitamme tai palvelujamme, sinun katsotaan hyväksyneen käyttöehtojen viimeisimmän ‎version.‎
    15.3Koko sopimus: Tämä sopimus käsittää koko keskinäisen sopimuksemme.‎ Tähän sopimukseen ei sisälly mitään muita ehtoja sen paremmin nimenomaisesti kuin hiljaisesti.‎ Mikäli nämä käyttöehdot ja mikä tahansa muu ehto, varaus tai lauseke ovat ristiriidassa, nämä ‎käyttöehdot ovat etusijalla.‎ Hyväksyessäsi tämän sopimuksen hyväksyt samalla palautuskäytännöt ja ‎yksityisyyskäytännöt ilman, että hyväksynnässäsi on tulkinnan varaa.‎ Sinun ei tule käyttää verkkosivustoamme tai palveluitamme, mikäli et hyväksy näitä käyttöehtoja, ‎palautuskäytäntöjä ja yksityisyyskäytäntöjä.‎
    15.4Ryhmäkanneoikeudesta luopuminen: sikäli kuin sovellettava laki sen sallii, sinä ja me sovimme yhdessä, että kumpikin voi esittää vaatimuksia toistaan kohtaan vain yksityisessä ominaisuudessa eikä kantajana, asianajajana tai ryhmän jäsenenä aiotussa ryhmä- tai edustajakanteessa. Jollette sekä sinä että PCSpecialist B.V. sitä hyväksy, kukaan välimies tai tuomari ei saa yhdistää useamman kuin yhden henkilön vaatimuksia tai muutoin toimia minkäänlaisen edustaja- tai ryhmämenettelyn puheenjohtajana.
    15.5Pätemättömyys: Mikäli jokin sopimuksemme ehto tai varaus katsotaan pätemättömäksi, ‎lainvastaiseksi tai mahdottomaksi toimeenpanna, hyväksymme, että sellainen ehto tai varaus katsotaan ‎poistettavaksi sopimuksesta ja että muu sopimus pysyy voimassa ilman sellaista ehtoa tai varausta.‎
    15.6Toimivalta ja Englannin lainsäädäntö: Näihin käyttöehtoihin ja sopimukseemme sovelletaan Englannin ja Walesin lainsäädäntöä, ja niitä tulkitaan sen mukaisesti. Sopimusosapuolet hyväksyvät Englannin ja Walesin tuomioistuinten yksinomaisen toimivallan.‎
    15.7Viivytykset: Mikään taholtamme tapahtuva sopimusten mukaisten oikeuksiemme tai ‎oikeuskeinojemme valvomisen viivästyminen tai laiminlyönti ei merkitse taholtamme kyseisistä ‎oikeuksista tai oikeuskeinoista luopumista, ellei sellaista luopumista ole kirjallisesti vahvistettu.
    15.8Kolmansien osapuolten oikeudet: Osapuolten tässä asiakirjassa esitettyjen sitoumusten ja ‎velvoitteiden ei ole tarkoitus hyödyntää ketään muuta tai olla kenenkään muun toimeenpantavissa ‎parlamentin säädöksen Contracts (Rights of Third Parties) Act 1999 nojalla.‎
    15.9Valmistuspaikka: Tilauksesi valmistetaan Isossa-Britanniassa.