Me olemme:PCSpecialist B.V. - yrityksen rekisterinumero KVK 81373643
Osoitteemme on:Trompenburgstraat 4, 6412 ZH, Heerlen, Alankomaat
Meihin voit ottaa yhteyttä näin:Postitse käyttämällä osoitettamme
sähköpostitse osoitteeseen - [email protected]
tai puhelimitse - 09 4245 9144
Sinä olet:tuotteidemme tai palvelujemme ostaja


Tämä asiakirja sisältää paljon informaatiota, josta osa on lakitietoa. Olemme pyrkineet selkeyteen ja kehotamme lukemaan tämän sivun huolella ennen tuotteiden ja/tai palvelujen tilaamista. Kun tilaat tuotteita tältä sivustolta, sitoudut hyväksymään nämä ehdot.

1
Käyttämiemme sanojen merkitys
1.1"Sopimus" on viittaus näihin Ehtoihin ja edellytyksiin, Palautuskäytäntöihin, Yksityisyyskäytäntöihin ja mihin tahansa tilauslomakkeeseen ja sinulle annettuun maksuohjeeseen;
1.2"Asiakas" ja "sinä" tarkoittavat henkilöä, joka käyttää tätä sivustoa tilatakseen tuotteita ja palveluja;
1.3"Tuote" tai "tuotteet" tarkoittaa tietokonetta tai kannettavaa tietokonetta, jonka olet tilannut meiltä sekä mitä tahansa muuta tilaamaasi laitetta tai ohjelmistoa, jotka on yksilöity tilauslomakkeessasi;
1.4"Palvelu" tai "Palvelut" tarkoittaa kotiasennuspalvelua, jonka tarjoamme asiakkaillemme. Tarkemmat yksityiskohdat riippuvat valitun palvelun tasosta;
1.5"Käyttöehdot" tarkoittaa tätä asiakirjaa ja kaikkia asiakirjan päivityksiä, jotka ovat nähtävillä sivustollamme;
1.6"me", "meidät" ja "meidän" viittaavat yritykseen PCSpecialist B.V..
1.7"Verkkosivusto" viittaa nettisivustoon www.pcspecialist.fi jota me ylläpidämme, ja jossa nämä ehdot ovat nähtävillä.


6
Peruutus ja palautukset
6.1Mikäli teet sopimuksen kuluttajana, voit peruuttaa sopimuksen koska tahansa 14 vuorokauden kuluessa siitä päivästä, kun vastaanotat tuotteet. Sinun tulee ilmoittaa meille asiasta kirjallisesti (sähköposti/kirje) ja kertoa tilausnumerosi kaikissa yhteydenotoissasi. Puhelimitse tehty ilmoitus ei ole riittävä.
6.2Mikäli olet tekemässä sopimusta yritysasiakkaana, sopimusehtoa 6.1 ei sovelleta. Mitään yritysten tekemiä tai niiden puolesta tehtyjä tilauksia ei voida peruuttaa tilauksen jättämisen jälkeen. Tilaus katsotaan yritystilaukseksi, mikäli se maksetaan yrityksen pankkitililtä tai yrityksen pankki- tai luottokortilla tai mikäli tilauksen yhteydessä on ilmoitettu yrityksen osoite tai ostotoimeksiannon numero. Mikäli tilauksesi on viallinen tai vahingoittunut ja haluat olla hyväksymättä sitä, sinun on ilmoitettava meille asiasta pysyvää välinettä käyttäen 30 kalenterivuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Muussa tapauksessa sinun katsotaan hyväksyneen tavarat, mikä tarkoittaa, että mahdollisia sopimusrikkomuksia voidaan käsitellä ainoastaan takuurikkomuksena. Sopimusehtoja 6.10 ja 6.11 sovelletaan, mikäli tavarat ovat puutteellisia, vääränlaisia, viallisia tai fyysisesti vaurioituneita.
6.3Lisäksi sinun tarvitsee palauttaa tuote tai tuotteet meille heti ja samassa kunnossa kuin ne vastaanotit. Palautus ‎tapahtuu omalla kustannuksellasi ja vastuullasi.‎ Sinulla on lakisääteinen velvoite pitää tuotteista kohtuulliseksi katsottavaa huolta niiden ollessa hallussasi.‎ Mikäli et noudata tätä velvoitetta, meillä saattaa olla oikeus ryhtyä vastatoimenpiteisiin hyvitysasiassa.‎
6.4Emme tarjoa noutoa Islantiin, Färsaarille, Andorraan, Kanariansaarille, Réunioniin, Martiniquelle ja Guadeloupelle toimitetuille tilauksille. Tilauksiin sisältyy vain palautustakuu. Tämä tarkoittaa, että mikäli tilauksessasi ilmenee vika, tulee sinun palauttaa virheelliset tuotteet itse omalla kustannuksellasi käyttämällä omaa kuljetuspalveluasi ja vakuutustasi. Kun olemme korjanneet tai korvanneet tuotteet, palautamme ne sinulle omalla kustannuksellamme.
6.5Palvelujen järjestämisestä (eli fast-track-palvelu/ensisijainen kokoamispalvelu – mikäli tilattu) ei anneta ‎hyvitystä, koska kyseinen palvelusopimus on ehditty täyttää kokonaisuudessaan peruutusajan ‎kuluessa.‎
6.6Kun olemme vastaanottaneet peruutetut tuotteet, palautamme 14 vuorokauden kuluessa siitä pankki- tai ‎luottokortillesi tai kirjoittamalla šekin tai tekemällä tilisiirron koko maksamasi summan toimituskulut ‎mukaan lukien (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, joita on saattanut syntyä, jos valitsit jonkin muun ‎tyyppisen toimituksen kuin halvimman tarjoamamme perustoimituksen), mutta tarvittaessa vähentäen ‎tuotteiden noutamisesta maksamamme noutomaksun.‎
6.7Mikäli et palauta tuotteita vaaditulla tavalla, saatamme muiden kuin viallisten tai virheellisesti kuvailtujen ‎tuotteiden tapauksessa veloittaa sinulta summan, joka ei kuitenkaan ylitä tuotteiden takaisin saamisesta ‎aiheutuneiden suorien kustannusten määrää. Kaikki alun perin toimitetut tuotteet tulee palauttaa rahojen palautuspyynnön yhteydessä.‎ Niitä ovat mm. tervetuliaispaketit, ohjelmistolevyt, johdot, koodit digitaalisia ‎latauksia, esim. pelejä, varten, rungon lisäosat ja lisälaitteet.‎
6.8Ohjelmistoilla tai kertakulutustuotteilla ei ole peruutusoikeutta eikä niitä hyvitetä, mikäli niiden sinetti on ‎rikottu tai ne on aktivoitu.‎ Löydät lisätietoja lukemalla The Consumer Contracts Regulations 2013 -säännöstön kohdan 28(3)(b).‎
6.9The Consumer Contracts Regulations 2013 -säännöstön mukaisten lakisäänteisten oikeuksiesi täyden ‎luettelon voi saada Isossa-Britanniassa paikallisesta Citizens’ Advice Bureau’n tai Trading Standards ‎Officen palvelupisteestä.‎
6.10Mikäli sinulle toimitetut tuotteet ovat epätäydellisiä/virheellisiä tai vaurioituneita, sinun tulee ilmoittaa 3 ‎vuorokauden kuluessa niiden vastaanottamisesta meille asiasta sähköpostilla, kirjeellä tai verkkoviestillä, ‎jonka voit laatia kirjautumalla käyttäjätilillesi.‎ Mikäli et ilmoita meille asiasta 3 vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta, katsomme, että ‎mahdolliset vauriot tapahtuivat tuotteiden ollessa sinun hallussasi ja että tuotteet on toimitettu ‎asianmukaisesti ja kokonaisuudessaan.‎
6.11Mikäli epäilet tuotteiden olevan viallisia ja haluat palauttaa ne, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä 3 ‎vuorokauden kuluessa vian löytämisestä ja lähettää pyyntö materiaalin palautusluvasta (Return Material Authorisation, RMA).‎ Tutkimme palautetun tuotteen ja ilmoitamme sinulle sähköpostilla kohtuullisen ajan kuluessa vaihtoehtosi (jotka saattavat olla korjaaminen, ‎korvaaminen tai hyvitys), mikäli olet oikeutettu sellaisiin.‎ Käsittelemme korjauksen, korvaamisen tai hyvityksen mahdollisimman pian ja joka tapauksessa 30 ‎vuorokauden kuluessa siitä, kun olet vahvistanut valitsevasi joko korjauksen tai korvaamisen, tai 14 vuorokauden ‎kuluessa siitä, kun olet päättänyt pyytää rahat takaisin viallisesta tuotteesta.‎
6.12Hyvitystapauksissa palautamme rahat ilman kohtuutonta viivästystä ja viimeistään:

  • ‎14 vuorokauden kuluttua siitä päivästä, kun saamme toimittamamme tuotteet sinulta takaisin, tai
  • ‎(mikäli aiemmin) 14 vuorokauden kuluttua siitä päivästä, kun annat todisteet tuotteiden palauttamisesta, ‎tai
  • mikäli tuotteita ei toimitettu, 14 vuorokauden kuluttua siitä päivästä, kun saimme tietää päätöksestäsi ‎peruuttaa sopimuksen.‎
  • 6.13Mikäli palautus aiheutuu vaurioitumisesta tai epäillyistä vioista, järjestämme tuotteen noutamisen ‎omalla kustannuksellamme yhden kuukauden ajan vastaanottamisen jälkeen tai takuuaikasi puitteissa.‎ Mikäli tuote ei osoittaudu vialliseksi, olet vastuussa tuotteen noutamisesta, uudelleentoimituksesta, ‎työajasta ja uudesta paketoinnista mahdollisesti aiheutuvista kustannuksista.‎ Emme tarjoa noutoa tilauksille, jotka on toimitettu Kanaalisaarille, Norjaan, Islantiin tai Sveitsiin.‎

    Palautukset, jotka johtuvat mielenmuutoksesta tai olosuhteiden muutoksesta, aiheuttavat myös noutokulut. Noutokustannus on 52 €.
    6.14Oheislaitteet (kaikki tuotteet, jotka eivät ole kannettavia tai pöytätietokoneita) tulee palauttaa meille ‎omaa toimitustapaasi käyttäen.‎ Emme järjestä minkään oheislaitteiden noutoa ensimmäisen kuukauden kuluessa vastaanottamisesta tai ‎koskaan myöhemminkään kyseisen ajan päätyttyä.‎
    6.15Siinäkin tapauksessa, että järjestämme noudon, sinulla on huolellisuusvelvoite varmistaa, että tuotteet ‎ovat riittävän hyvin pakattuja vastaamaan palautettavien tuotteiden tyyppiä ja arvoa.‎ Suosittelemme toimittamiemme tuotteiden luonteen takia alkuperäispakkausten käyttöä.‎ Mikäli alkuperäispakkaukset eivät ole käytettävissä, meiltä voi tilata uudet erikoispakkaukset.‎ Siinä tapauksessa, että käytät omia pakkauksiasi, puutteellisesta pakkaamisesta aiheutuvien vahinkojen ‎korjauskustannukset jäävät sinun vastuullesi.‎ Voimme vahvistaa tuotteen saapuneen takaisin luoksemme tyydyttävässä kunnossa vasta, kun olemme ‎avanneet ja tarkistaneet sen.‎
    6.16Kun palautat tuotteita käyttäen omaa toimitustapaasi, hyvitämme sinulle aiheutuneet ‎kustannukset korkeintaan tasolle 13 €, mikäli tuotteet todetaan viallisiksi.‎ Hyvitys myönnetään vasta sitten, kun todiste kuljetuskustannuksista on vastaanotettu, ja se voidaan myöntää vain niin kauan kuin tavarat ovat tilauksessasi määritellyn takuuajan piirissä.
    6.17Kun tuotteita palautetaan 14 vuorokauden harkinta-ajan kuluessa, pidätämme oikeuden tarjota ‎ainoastaan osittaisen hyvityksen, mikäli tuotteet eivät ole enää myyntikunnossa tai mikäli niitä on käsitelty ‎tarpeettomasti.‎
    6.18Jos peruutat kotiasennuspalvelun tilauksesi lähetyksen jälkeen, peruutusmaksu (49 €, sis. alv) vähennetään mahdollisista hyvityksistä.
    6.19Mikäli haluat palauttaa kokoonpanon alkuperäispakkauksessa ja pakkaus ei mielestäsi ole sovelias ‎palautusta varten tai et säilyttänyt alkuperäispakkausta, voit ottaa meihin yhteyttä saadaksesi korvaavan ‎pakkauksen maksua vastaan.‎
    6.20Kuluttajilla on käytössään olevia tuotteita koskevat lakisääteiset takuuoikeudet.‎
    6.21Meillä ei ole velvollisuutta eikä halua osallistua kuluttaja-asioiden sovittelulautakuntien ‎riidanratkaisumenettelyihin.‎ Euroopan komissio tarjoaa riidanratkaisualustan verkossa, ja se on käytettävissä täällä: ‎http://ec.europa.eu/consumers/odr/


    7
    Takuu
    7.1Tuotteillesi mahdollisesti hankkimiesi takuiden ohella takaamme kaikkien toimittamiemme tuotteiden ‎olevan virheettömiä 12 kuukauden ajan toimitusajankohdasta laskien.‎ Tämä takuu ei vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi kuluttajana.‎
    7.2Kohdan 7.3 puitteissa takuuajan sisällä viallisiksi toteamamme tuotteet korjataan tai ‎korvataan tuotteella, joka vastaa suorituskyvyltään ja arvoltaan vähintään kyseistä tuotetta sinä hetkenä, ‎kun materiaalin palautuslupa (RMA) on myönnetty.‎ Kaikille takuun puitteissa palautettaville tuotteille on täytynyt myöntää käypä RMA-numero.‎ Hylkäämme kaikki vastaanottamamme tuotteet, joissa ei ole käypää RMA-numeroa, ja palautamme ne ‎lähettäjälle.‎
    7.3Mikäli tilaat erillisen näytönohjaimen ja sen valmistajan nimeä ei ilmoiteta tuotekuvauksessa tai ‎loppulaskussa, saat näytönohjaimen, joka vastaa ilmoitetun mallin/version ohjearvoja.‎ Mikäli näytönohjain vaihdetaan takuuajan puitteissa, toimitamme tilalle näytönohjaimen, joka vastaa ‎ilmoitetun mallin/version ohjearvoja tai on niitä parempi.‎ Tämä malli saattaa olla jonkin toisen valmistajan tekemä, ja sen tähden todellinen ‎suorituskyky saattaa olla alkuperäismallia aavistuksen korkeampi tai matalampi.‎
    7.4Tätä takuuta ei sovelleta tuotteiden vikoihin, joita syntyy kohtuullisesta kulumisesta, tahallisesta vahingosta, ‎onnettomuuksista, sinun tai kolmannen osapuolen laiminlyönneistä (esim. ylijännitesuojan ‎käyttämättömyydestä), muusta kuin meidän tai valmistajan suosittelemasta käytöstä (esim. ‎tuulettamattomassa/kuumassa tai pölyisessä ympäristössä), valmistajan ohjeiden puutteellisesta ‎noudattamisesta tai ilman valmistajan hyväksyntää tehdyistä muutoksista tai korjauksista.‎
    7.5Ellei toisin mainita, kaikkia LCD/LED-paneeleita tulee pitää kuuluvina luokkaan 2, joka noudattaa ISO ISO-9241-‎‎302, 303, 305, 307:2008 -standardin pikselivirheitä.‎ Valmistajien takuuehdot kattavat LCD/LED-paneelien toimimattomat pikselit.‎ Emme takaa, että saat korvaavan näytön, mikäli näyttöösi kehittyy yksi tai useampi toimimaton pikseli.‎
    7.6Meidän ei voi katsoa olevan vastuussa tietojen menetyksestä tai tarpeesta muistuttaa sinua tietojen ‎varmuuskopioinnista.‎ Omat tietosi ovat omalla vastuullasi, ja katoamistapauksessa sinun tulee ryhtyä kaikkiin tarpeellisiin varotoimiin niiden ‎palauttamiseksi.‎ On mahdollista, että kiintolevyt ja/tai SSD-levyt saatetaan alustaa tai korvata, kun ne palautetaan ‎takuun puitteissa, vaikka kirjeenvaihdossasi meitä saatetaan kehottaa toimimaan toisin.‎
    7.7Kannettavien tietokoneiden akkuihin kuuluu korkeintaan 6 kuukauden takuu riippumatta siitä, millainen ‎takuuvaihtoehto ostetaan.‎
    7.8Annamme useimmista alamme yrityksistä poiketen sinulle luvan avata tietokoneesi kotelon ja ‎asentaa omat komponenttisi takuuta mitätöimättä, kuitenkin seuraavin ehdoin:

    • Mikäli komponentit asentavan henkilön toimenpiteet aiheuttavat vaurioita tietokoneelle, takuusi ‎mitätöityy;‎

    • Mikäli asennat komponentteja, joita et ole ostanut meiltä ja jotka aiheuttavat ongelmia tietokoneellesi, ‎takuusi mitätöityy;‎

    • Mikäli asennat komponentteja, joita et ole ostanut meiltä, emme mitenkään tue sinua niiden ‎asentamisessa tai missään ongelmissa, jotka liittyvät asentamiisi komponentteihin.‎

    • Tuemme sinua meiltä ostamiesi komponenttien asentamisessa sillä ehdolla, että olet ostanut ne ‎verkkotililläsi saatavilla olevan päivityspalvelun välityksellä.‎
    7.9Pidätämme oikeuden keskeyttää takuun tai kieltäytyä toimittamasta palvelua, mikäli kotelosi, emolevy, ‎keskusyksikkö tai BIOS on korvattu ilman lupaa.‎ ‎
    Kaikki valtuuttamattomien henkilöiden tekemät käsittelyt, korjaukset tai muutokset mitätöivät ‎takuun.‎
    7.10Mikäli viet meiltä ostamiasi tuotteita kolmannen osapuolen nähtäväksi ja pyydät kolmatta osapuolta ‎määrittämään tai korjaamaan tietokoneen vian, saatat MITÄTÖIDÄ kaikki tilauksen takuut, emmekä ‎korvaa mitään kotikäyntipalvelujen kustannuksia, koska emme tarjoa takuuta kotikäyntipalveluja varten ‎emmekä myöskään veloita sinua sellaisista takuista.‎ Mikäli tilaukseesi liittyy ongelmia, sinun tarvitsee ottaa meihin yhteyttä kysyäksesi neuvoa ja ‎saadaksesi tarvittaessa RMA-numeron ja palauttaaksesi tuotteen sille määrätyn palautusmenettelyn ‎mukaisesti.‎
    7.11Ohjelmisto- tai laitteistovian tapahtuessa velvollisuudeksemme ei voi katsoa kadonneen, vioittuneen tai ‎vaurioituneen ohjelmiston korvaamista, uudelleenasennusta tai hyvittämistä.‎ Tämä soveltuu yksinomaan sellaisiin ohjelmistoihin, joita olemme toimittaneet ilmaiseksi, tai sinun ‎asentamiisi kolmansien osapuolten ohjelmistoihin.‎
    7.12Toimimattomien pikselien takuu – Mikäli tilaat toimimattomien pikselien takuun ja ilmoitat ‎toimimattomasta pikselistä toimimattomien pikselien takuuajan kuluessa, noudamme kannettavan ‎tietokoneen luotasi ja korvaamme näytön virheettömällä, laitemääritykseltään vastaavalla tai paremmalla ‎mallilla.‎ Nouto ja uudelleentoimitus sisältyvät takuuseen kaikkien työkustannusten ohella, ja palvelua voi ‎takuuaikana käyttää rajoittamattoman määrän kertoja.

    Toimimattomien pikselien takuu alkaa sinä ‎päivänä, kun vastaanotat tilauksesi, ja kaikista toimimattomista pikseleistä tulee ilmoittaa takuuajan sisällä, ‎jotta tuote olisi oikeutettu korvattavaksi.‎ Toimimattomien pikselien takuu ei kata säröilleitä, vaurioituneita tai rikkinäisiä näyttöjä toimimattomien ‎pikselien lukumäärästä riippumatta.‎ Tämä takuu ei kata ostettuja ulkoisia näyttöjä, vaan se kattaa ainoastaan kannettavan tietokoneen oman ‎näytön.

    Valitettavasti emme voi järjestää noutoja Islannista, Färsaarilta, Andorrasta, Kanariansaarilta, Réunionilta, Martiniquelta ja Guadeloupelta, mutta voimme kuitenkin korvata jopa 74 € lähetyskustannuksistasi.
    7.13Jos tuote korjataan tilauksessasi määritetyn takuuajan jälkeen, voimme järjestää sen noudon käyttäen kuljetuspalveluamme, jolloin noutokulut ovat arvonlisäveroineen 74 €. Jollei mukana tulevassa takuussa toisin mainita, korvaavan osan tai osien takuuaika on rajoitettu enintään yhteen vuoteen tuotepalautuksesi lähettämispäivästä laskettuna. Korjattujen osien takuuaika on korkeintaan kolme kuukautta.
    7.14Mikäli tuotteiden palauttaminen sinulle ei onnistu (mistä tahansa syystä) tai kieltäydyt kaikista toimitus-/takaisintoimitusyrityksistä, tuotteita säilytetään enintään12 kalenterikuukautta alkaen siitä hetkestä, jolloin tuotteet vastaanotettiin. Tämän määräajan umpeuduttua sinuun yritetään olla uudelleen yhteydessä mahdollisten erääntyneiden maksujen selvittämiseksi ja/tai tuotteiden sopivan takaisintoimitusajankohdan uudelleenmäärittämiseksi.

    Jos kieltäydyt vastaanottamasta tuotteita tai emme saa vastausta yhteydenottoyrityksiin (sähköpostitse ja/tai postitse) etkä maksa erääntyneitä laskuja tai ilmoita meille sopivaa ajankohtaa tuotteiden takaisintoimitusta varten 14 kalenterikuukauden sisällä tuotteiden vastaanottohetkestä alkaen, tuotteet tuhotaan ja/tai hävitetään. Emme ota vastuuta mahdollisista tietovuodoista tai tietojen ja/tai ansiotulojen menetyksestä ja/tai mistään kuljetuksen aikana tapahtuneesta menetyksestä tai vahingosta. Halutessasi voit sopia oman lähettiyrityksesi kanssa tuotteiden noutamisesta. Selvyyden vuoksi korostamme, että sopiva päivämäärä tuotteiden takaisintoimitukselle on arkipäivä 30 kalenteripäivän kuluessa vastauksestasi mihin tahansa yhteydenottoyritykseemme.